Pages

notice board

LisNaree Resort:Kolam Renang:Tepi Pantai: Percutian Cherating Part Akhir


Teks: Nurulhuda Mohd Najmi

Bismillah.

Alhamdulillah, akhirnya dapat menyewa hotel di Lis Na Ree Resort. 1 bilik untuk keluarga hanya rm130 je untuk sehari. Ada kupon untuk makan pagi esok untuk 3 orang. Kati l pun ada 3. Oklah, suasana pun tak membosankan. Petang sampai tu terus main kolam. Sangat seronok budak2 ni, sampai maghrib barulah bersiap nak solat maghrib dan cari tempat makan malam.

Aktiviti malam pula, hanya untuk makan malam dan berehat. Lepas google tempat paling sedap untuk makan. Akhirnya suami bersetuju nak mencuba di warung awang ikan bakar. Perjalanan dari chalet ke restoran lebih kurang 20 minit. Sesampai di restoran, tidaklah ramai pun orangnya. Dalam hati dah berbunga, mesti cepat makan ni, cepatlah boleh balik tidur.
 
Malangnya sebab tidak seperti jangkaan. Cuma bagi nuyun, inilah kali pertama dan terakhir singgah kat sini. Makanan boleh dikatakan memikat selera. Cuma servisnya yang tidak memuaskan, dalam masa setengah jam baru sampai air 1 jag yang dipesan. 1 jam kemudian barulah sampai makanannya pula. Anak-anak sudah hilang selera makan, mood pun dah berubah.
Kesian pula kat diaorang.
Air sudah nak habis 1 jag, makanan belum sampai. Cuma kalau anda kesana, pastikan anak-anak sudah alas perut. Tempoh menunggu pesanan yang agak lambat sampai, membuatkan diaorang meragam. Tidak dinafikan, udang dan ketam celup tepung. memang kena dengan selera. Ikan siakap masam manis dan bakar juga boleh dikatakan sedap.

Sesampai di chalet, semua sudah kepenatan. Anak-anak semua sudah dibuai mimpi dalam kereta lagi. Lebih kurang jam 11.45 malam, sampai chalet. Terus tidur je, sebab esok pepagi mahu bertolak pulang ke Kelantan.
Oklah, itu sahaja untuk entri kali ni. Apapun memang seronok. Tidak sabar tunggu cuti sekolah akan datang.


Salam ukhuwah fillah.

Entri ke14

0 comments:

Post a Comment

TINGGALKAN KOMEN

Disclaimer #1

Segala perkongsian di blog ini, tiada kaitan dengan mana-mana pihak kecuali yang dinyatakan sebaliknya. Sebarang pemahaman dari pembacaan, adalah tanggungjawab anda sendiri.

Disclaimer #2

Tidak dibenarkan sama sekali, mem'PRINT SKRIN' sebarang artikel dari web ini, kecuali dengan keizinan saya sebagai pemilik blog.

TERIMA KASIH.
 
Copyright © Diari Seorang Wahm:NuyunNajmi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in