Pages

notice board

Bercuti Di Cherating Pahang Sempena Cuti Sekolah:Part 1


Teks: Nurulhuda Mohd Najmi

Bismillah.

Pengalaman bercuti di cherating. Sebenarnya ini bukan kali pertama, sudah banyak kali juga. Tapi percutian kali ni disebabkan mahu pulang ke kelantan, kiranya percutian tidak dirancang.
Menariknya, bila bercuti "koboi" macam ni, rasa lebih bermakna. Disertai oleh ummi nuyun dan juga adik perempuan suami. Merangkap adik ipar nuyun lah kan.

Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pahang tidaklah lama, lebih kurang 3 jam. Itupun banyak juga berhentinya. Mahu makan, mahu tunaikan hajat, dan macam-macam lah. Sesampai di Tanjung Lumpur Pahang. Singgah sekejap dirumah adik ipar yang sudah menetap disana. Lebih kurang 1 jam lepak rumah dia, terus bertolak untuk cari tempat merehatkan badan.

Nama pun percutian tidak dirancang, jadinya hotel pun main redah jelah. Cari punya cari, banyak yang sudah penuh. Ada juga yang kosong, tapi harga pula agak mahal. Maklumlah kami semua bertujuh termasuk 2 anak kecil. Jadinya kena cari chalet yang budget. Lagipun bukan nak keselesaan sangat, yang penting ada katil, tilam, selimut semua pun dah ok. Cuma untuk memenuhi keterujaan anak-anak, suami mahu juga menyewa chalet yang mempunyai kolam renang.

Lebih kurang 1 jam jugalah berpusing keluar masuk hotel, akhirnya dapat juga chalet yang memenuhi keinginan anak-anak. Harga pun berpatutan. 
Tapi untuk huraian chalet dan aktiviti yang dilakukan, nuyun sambung entri akan datang. Tunggu ye.


Salam ukhuwah fillah.

Entri ke4.

0 comments:

Post a Comment

TINGGALKAN KOMEN

Disclaimer #1

Segala perkongsian di blog ini, tiada kaitan dengan mana-mana pihak kecuali yang dinyatakan sebaliknya. Sebarang pemahaman dari pembacaan, adalah tanggungjawab anda sendiri.

Disclaimer #2

Tidak dibenarkan sama sekali, mem'PRINT SKRIN' sebarang artikel dari web ini, kecuali dengan keizinan saya sebagai pemilik blog.

TERIMA KASIH.
 
Copyright © Diari Seorang Wahm:NuyunNajmi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in